De beste huidverzorgingsroutine vóór en ná het sporten

huidverzorging sporten

Ga je een rondje hardlopen, ga je de sportschool in, of kies je toch liever voor een groepslesje? Lekker bezig! Terwijl je goed bezig bent met de verzorging van het lichaam, is het net zo belangrijk om hierbij ook te denken aan de verzorging van de huid. Zowel vóór als ná jouw work-out. Lees hier de top tips voor de verzorging van de huid vóór en ná de work-out. 

Vóór het sporten

Stap 1: Reinigen

Zorg dat je alle make-up van het gezicht verwijdert, om verstopte poriën die acne uitbraken veroorzaken, te voorkomen. Gebruik bijvoorbeeld de Prebiotic 4-in-1 MultiCleanser van Murad om vuil, oliën en zelf waterproof make-up te verwijderen. 

Stap 2: Tonen

Het gebruik van een toner zorgt ervoor dat je de huid verder reinigt en het laatste vuil die nog achter is op de huid verwijdert. Daarnaast herstelt een toner de vochtbalans in de huid. 

Stap 3: Hydrateren

Kies voor een lichtgewichte crème, die de huid hydrateert zonder deze te verzwaren. Denk bijvoorbeeld aan de Nutrient-Charged Water Gel van Murad Skincare. 

Stap 4: Beschermen

De belangrijkste stap in huidverzorging: SPF! Dit is zeker belangrijk als je in de buitenlucht gaat sporten. Zoek dan voor een zweetbestendige zonnebrand, zoals de Oil and Pore Control Mattifier SPF 45

Ná het sporten

Stap 1: Douchen

Er kan veel zweet en vuil vast komen te zitten in de poriën, elke keer als je sport. Sla de douche daarom nooit over na het sporten, zodat je vuil, oliën en vuil kunt verwijderen. Daarnaast geeft het natuurlijk ook een fris gevoel!

Stap 2: Reinigen

Ja, je moet weer de huid reinigen! We moeten er zeker van zijn dat al het vuil en zweet van de huid is verwijderd, zodat het geen acne uitbraken kan veroorzaken. De Essential-C Cleanser is een goede optie voor na het sporten. Deze vitaminerijke en energie gevende reiniging, helpt je om onzuiverheden te verwijderen zonder de huid uit te drogen. 

Stap 3: Hydrateren

Zorg dat je de huid weer even boost met hydratatie, na een zweetsessie en breng een serum en crème aan. Gebruik bijvoorbeeld de Hydro Dynamic Quenching Essence en breng vervolgens de Hydro-Dynamic Ultimate Moisture aan. 

Stap 4: Drink water

Drink (of eet) water! Drink een glas, of twee glazen, water na het sporten om zo elk verlies van vocht weer aan te vullen. Eet daarnaast waterrijk voedsel, zoals watermeloen, komkommers, etc. Het lichaam kan het vocht uit voedsel beter absorberen, dan bij het drinken van water. 

Oké! Nu is het tijd om even lekker te gaan zweten!

Maak een afspraak